Mopedklan Mnichovo Hradiště

I Bůh jezdí na mopedu

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Home O mopedech Moped Barevná provedení mopedů Stadion S11

Barevná provedení mopedů Stadion S11

Tisk PDF

Krátký přehled barevných provedení mopedů Stadion S11 včetně popisu povrchové úpravy dílů chromováním nebo zinkováním. Jednotlivé kusy mopedů se v závislosti na datumu výroby nebo místa určení v barevném provedení velmi odlišují. Vzájemně se liší i odstíny používaných barev, neboť na standardizaci odstínů nebyl ve výrobním závodě kladen důraz.

Mopedy se vyráběly v několika barvách, společným znakem bylo dvoubarevné provedení, kdy příslušnou barvu rámu s vidlicí vžy doplňovaly blatníky, nádrž, nosič zavazadel a kryt řetězu ve světle šedé barvě. První série mopedů nebyly nosičem zavazadel vybaveny vůbec, důvodem byla nedostatečná kapacita ve výrobě lisováním. U některých typů byl nosič v příslušné barvě rámu včetně exportní verze v metalické barvě. Držák světlometů byl převážně černý, pozdější série v šedé barvě. U exportního provedení byl chromovaný. Později byly v šedé barvě dodávány také hustilka a u zlepšeného provedení držák tachometru.

Standardní barevné provedení

Stadion S11 modrozelená Stadion S11 světle modrá Stadion S11 modrá Stadion S11 červená Stadion S11 kávová Stadion S11 fialová

Rám
Přední vidlice
Pruh na nádrži
Objímka nádrže

Béžová ?

Modrozelená

Světlemodrá

Modrá

Červená

Hnědá

Fialová

Blatníky a vzpěry
Nádrž
Nosič zavazadel
Kryt řetězu
Stojánek

Šedá

Držák světlometu
Hustilka

Černá

Chromované díly

Světlomet Daimon – S11
Řídítka včetně vřetena, podložky, misek řízení a matice
Výztuhy předního blatníku
Konce os kol
Ráfky ocelové
Ramena šlapek
Výfukové koleno, tlumič výfuku

Zinkované díly

Rám sedla včetně všech součástí a sedlové trubky – S11
Rozeta
Objímka, držák výfuku
Napínáky zadního kola
Dráty kol s maticemi
Páčky klíčů brzd, páka a táhlo zadní brzdy
Součástky os kol (matice, podložky, distanční díly)
Záchyt reakce zadní brzdy
Dekompresor, páčka dekompresoru
Vahadla přední vidlice

Ostatní barevné díly

K šedé stříkané barvě ladily i rukojeti řidítek z šedého plastu, kryt nosiče zavazadel taktéž ze světlého plastu a potah sedadla z šedé pěnové gumy. První série mopedů měly také šedé plastové šlapátka.

Barevné provedení u exportní verze Luxe

Stadion S11 exportní provedení metalická červená 

Rám
Přední vidlice
Pruh na nádrži
Objímka nádrže
Nosič zavazadel

Metalická červená

Metalická červenofialová

Metalická modrá

Metalická zelená

Metalická zlatá

Blatníky
Nádrž
Kryt řetězu
Stojánek
Držák světlometu
Přední a zadní kolo
Záchyt reakce zadní brzdy
Blatníky a vzpěry

Chromováno

Čísla odstínů

Čísla odstínů v tabulce jsou doporučené barvy, zdrojem jsou informace z literatury a diskuzních fór na internetu.
Především u odstínů RAL neexistuje přesný převod.

Odstín Jiný používaný název ČSN RAL Poznámka
Šedá

Sc6

Bílá slonovinová

Šedá světlá

103 1003

7032

7035

Béžová

2124

Modrozelená

Zelená mentolová

Tyrkysová zelená

17 5135 Škoda atlantic green 5260

Světlemodrá

Světlemodrá mopedová 5012

J3-J1726 STR

Fiat 404 (fa. Galax)

Modrá

4550

Červená

Červená karmínová

Višňová tmavá

Barva Jawa bordó

9 8850

3004

3003

Hnědá

Kávová 8003

Fialová

Fialová mopedová

4001

4005

do konce r. 1958

Nádrž paliva

Nádrž byla převážně dvoubarevná. Základní barvou byla šedá, doplněná pruhem v horní části nádrže dle barvy rámu. Nádřže u exportních sérií byly chromovány, taktéž s pruhem v metalické barvě. Mopedy z pozdější série měly nádrže jednobarevné bez středového barevného pruhu, doplněné příčně nalepenou samolepkou s nápisem Stadion.

Pruh je široký v horní části nádrže 7 cm, ve střední 6,5 cm a v dolní 6 cm.
Rozhraní barev bylo doplněno barevnou linkou šíře 3 mm (údaj z knihy Československé mopedy, na nádrži, kterou jsem nafotil je linka široká 1-2 mm). Používala se v barvách černá, červená a zlatá.

 

Aktualizováno Středa, 06 Květen 2009 12:10  

Přidat komentář