Mopedklan Mnichovo Hradiště

I Bůh jezdí na mopedu

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Home Literatura a WWW Moped Stadion S11 - časopis Automobil leden 1961

Moped Stadion S11 - časopis Automobil leden 1961

Tisk PDF

Moped Stadion typ S11 vyrábí Motor, n. p., České Budějovice, závod Stadion, Rakovník. 

Moped Stadion S11 je náš nejlehčí a nejlevnější motorový dopravní prostředek. Je lehké, avšak solidní konstrukce. Typ S11 je jen o 18 kg těžší než normální cestovní kolo.

Motor:

Moped Stadion má dvoudobý motor obsahu 50 cm3 Jawa 50 - typ 552, který je konstrukčně téměř shodný s motorem mopedu Jaweta typ 551. Jediným podstatným rozdílem je sklon válce. U Jawety je válec vodorovný, kdežto u Stadionu S11 je skloněný šikmo kupředu. Takto uspořádaný válec trpí méně odstřikovaným blátem na venkovských cestách.

Převodná ústrojí:

Spojka a převodovka jsou stejného provedení jako u Jawety. Převodové stupně se ovládají otočnou rukojetí na levé straně řidítek. Přesouvání rychlostí je vázáno na stisknutí páčky spojky.

Podvozek:

Rám mopedu S11 je trubkový, spájený, otevřeného typu, jako u dámského kola. Řidítka jsou trubková, chromovaná, výškově stavitelná. Rovněž sedlo je výškově stavitelné a je vypruženo dvěma šroubovitými pružinami. Nádrž na palivo lisovaná z plechu má obsah 3 litry, záložní palivo není.

Přední kolo je zavěšeno na sunutých krátkých spodních vahadlech. Pružícím elementem jsou šroubovité ocelové pružiny s pryžovými tlumiči dorazu. Dřívější provedení vahadel s pryžovými prstenci se neosvědčilo a výrobce je vyměňoval zdarma za nové u strojů vyrobených před konstrukční změnou.

Zadní kolo je pevně uloženo v zadní vidlici rámu. Toto provedení vyhovuje na dobrých vozovkách, avšak na nerovném povrch nezaručuje pohodlnou jízdu. Má však výhodu v tom, že je jednoduché a lehké.

Kola se zesílenými pneumatikami rozměru 2,00" - 23" jsou vzájemně výměnná. Náboje kol jsou z lehké slitiny, brzdy polonábojové. Řetěz je chráněn plechovým smaltovaným otevřeným chráničem. Schránka na nářadí je v prohlubni nosiče zavazadel. Stojánek je dvouramenný, u strojů starší výroby se používalo stojánku opěrného.

Moped Stadion S11 je jednoduché, levné a spolehlivé motorové vozidlo, které je o stupeň nad cestovním kolem. Je vhodný zejména pro začátečníky, kteří cení jeho jednoduchost a dobrou přístupnost všech orgánů.

Cena mopedu Stadion S11 je 1900,- Cena jednoho pláště je 80,-

Technický popis:

Motor:

dvoudobý, tříkanálový s vratným vyplachováním, benzinový počet válců 1 uspořádání válce: stojatý, skloněný kupředu chlazení vzduchem průměr válce (vrtání) 38 mm zdvih 44 mm zdvihový objem 49,8 ccm stupeň komprese 7,5 max. výkon KS při ot/min - 1,5/4250 max. kroutící (točivý) moment Nm při ot/min - 0,27/2500 střední pístová rychlost m/s při ot/min - 6,23/4250 karburátor Jikov typ 2912 M čistič vzduchu vlhký s kovovou vlnou mazání motoru směsí olej-benzín

Eletrické příslušenství:

zapalování: setrvačníkové magneto
osvětlovací cívka magneta - 6V 18W

Převodná ústrojí:

spojka lamelová v olejové lázni, umístěná na klikovém hřídeli
celkový převodový poměr : I-29,7 ; II-13,8
celkový převod šlapadel na zadní kolo : I-1:1,17 , II-1:0,58
primární převod 4,75(12/57)
sekundární převod 2,92(12/35)
primární převod ozubenými koly
sekundární převod řetězem "Favorit-Transport" 12,7mm * 4,8 mm, 112 článků
ovládání řadicího ústrojí otočnou rukojetí, vázanou na páčku spojky

Podvozek:

rám otevřený, z ocelové trubky průměr 45 mm x 2 mm
přední kolo uloženo na vidlici se sunutými kyvnými spodními vahadly, zdvih 65 mm
zadní kolo pevné, nevypružené
brzdy mechanické, plnonábojové
přední ovládání ruční páčkou na řídítkách
zadní ovládána zpětným sešlápnutím pedálů
brzděná plocha jedné brzdy 40,2 cm2
pneumatiky, rozměr 2"x23"

Váhy:

váha bez náplní 39 kg
pohotovostní váha 42 kg
užitečné zatížení 100 kg
max. zatížení předního kola 52 kg, zadního kola 90 kg

Maximální rychlost:

I - 25 km/h, II - 40 km/h (při skloněném jezdci 45 km/h)

Spotřeba paliva:

při rychlosti 20 km/h 1,4 l/100km
při rychlosti 30 km/h 1,6 l/100km
při rychlosti 40 km/h 1,9 l/100km

Stoupavost:

I - 18%, II - 8%

Brzdná dráha:

ruční brzda při 40 km/h 21m
nožní brzda při 40 km/h 15m
obě brzdy při 40 km/h 12m

Seřízení předstihu zážehu:

2,8 až 3,1 mm před HÚ ( horní úvratí )
vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
vzdálenost elektrod svíčky 0,4 mm
závit/tepelná hodnota svíčky 14/225

Náplně:

doporučený olej do směsi s benzinem M5 Mix 1:20
obsah oleje v převodovce cca 300 cm3 ( 3 dcl ), doporučený olej celoročně PP7
obsah palivové nádrže 3l, záložní palivo není
tlak v pneumatikách vpředu 1,5 atm (165 KPa), vzadu 1,8 atm (198 KPa)

Osazení karburátoru:

průměr difuzéru 12 mm
hlavní tryska 45 (ČSN),52(Solex)

Ukazatele:

měrný výkon 30 KS/l
výkonová váha 78 kg/KS
měrná hltnost 2838 l/kg/t
pístová dráha 575 m/km
jízdní rychlost při 1000 ot/min 9,2 kg/km
měrné zatížení brzd 1,77

ZNAČKA: STADION S11
VÝROBNÍ ZÁVOD: VELO STADION n. p. Rakovník
Aktualizováno Sobota, 04 Říjen 2008 11:44  

Přidat komentář